Livet är skört!!!

Idag på väg tillbaka från lunchen var jag med om det värsta jag någonsin har upplevt. Jag och 7 av min kollegor fick se en annan kollegas sambo bli påkörd av tåget. Den synen och det ljudet kommer jag att återuppleva många gånger.

Hon hade änglavakt och tur att jag har så starka kollegor som rusade dit och gjorde allt vad dom kunde. Hon lever men har förlorat ett ben.

Hela företaget stannade upp och vi fick tillslut hjälp från Feel good att börja bearbeta det hemska vi sett.

Känns konstigt att avsluta innan semestern på detta hemska sätt. Jag har en del ouppklarade arbetsuppgifter. Men vår VD var noga med att tidigt säga att dom inte väntade sig att vi skulle återvända till arbetsuppgifterna idag.

På tisdag skall vi som upplevede detta tillsammans träffas för att fika och prata.

I kväll går mina tankar till min kollega och hans familj.

Ta vara på er och kom ihåg att livet kan förändras på en microsekund.

Krama era nära och kära extra mycket idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0