Vilken vecka

Är så glad för mina kollegor M och A som äntligen efter 3½ års väntan i adoptionskö fått sitt barnbesked. En underbart söt liten tjej väntar på dom i Kina. Detta fick vi veta i tisdag. Det kom en som en glad chock, vi visste inte att de väntade på att få adoptera. A stora glädje att få köpa en klänningen och tacka nej till frågan om det skall vara en present var så rörande att se.

Samma kväll ringer min gravida kollega J och berättar att de skall ha tvillingar. Är precis lika glad för deras skull. Det är  många tankar och funderingar som finns hos J och K nu, men bara positiva saker att se fram emot.

Så det har varit en omtumlade vecka på jobbet. Tyvärr fick jag inte vara där hela veckan eftersom dom ringde efter mig från dagis bara några minuter efter att M sagt den underbara nyheten. Fabian var inte sig själv. Han fick 40 graders feber under onsdagen. Så han har varit hemma resten av veckan. Men jag har fått jobba torsdag och fredag. Så nu behöver jag några tummar att det går bra för Fabian nästa vecka. Detta var han första vecka efter inskolningen, inte den bästa veckan att bli sjuk. Men han var och hälsade på ett par timmar i dag men pappa. Självklart var han frisk igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0