Lördag

Äntligen är det helg igen. Det blev som tur var bara en vabdag denna veckan. Som vanligt mycket att göra på jobbet. Igår åt vi en kulinarisk middag bestående av goda ostar, kex, oliver och ölkorv. Ölkorven var igen bra kombination. Barnen fick köttbullar på tandpetare och Oscar åt säkert 20 oliver med vitlök i. Hans bajsblöja lukatde vidrigt idag.

I dag är det hemmaröj som gäller. Kanske blir det grillat till middag. Oscar vill nog spendera dagen utomhus, han började att be om att få gå ut kl 07 i morse.
Felix chockade oss med att sova till kl 07:30, har inte hänt på hela året tror jag.

Söta kommentarer från Oscar denna veckan. Dom är från dagis;

En fröken berättade att dom hade sått solroser. Sedan sa hon att dom måste vi ta hand om och prata med varje dag. Då sa Oscar: Blommor har inga munnar.

En annan fröken berättade att hon hade bett grabbarna att flytta lite på sig, varpå Oscar sätter ena handen i sidan och säger: Jag är ingen grabb, jag är en man.

Felix har äntligen lyckats att klättra upp i det höga trädet så att jag kunde se det. Han grät förtvivlat förra fredagen för att han inte orkade att ta sig upp när jag hade kommit. Men i onsdag ahde han krafter kvar på eftermiddag, stor lycka.

Ha en bra helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0