Vilken härlig helg

Denna helgen har varit härlig. Vädret har varit strålande, sol och 20 grader.
Igår var vi hemma hela dagen och fick gjort massa bra saker. Alla sängkläder tvättades och fick torka ute och sedan bäddades det med de rena lakanen. Det luktar extra rent när dom har torkat ute. Min bil blev glänsande ren och vaxad.  Morfar var på besök, han fick hjälpa mig att rensa två rabatter. Både lunch och middag var delvis tillagad på grillen. Till middag hade vi besök av farmor och farfar. Barnen lekte både ute och inne. Och till Felix stora lycka var grannbarnen ute på eftermiddagen, bla den stora idolen Rikard.

Idag jobbade Jonas en stund hemifrån vid 9. Jag och barnen åkte till Granehill och uppvaktade Rasmus som fyllde 8 i fredags. Vad tiden går fort, tycker bara att det är ett par år sedan Mikael ringde mitt i natten och berättade att Rasmus var född. Efter lite fika cyklade pojkarna och jag och Malin fick ligga i för att hinna med dem, den enda som tog det lugnt var Oscar. Sen grillade vi några korvar till lunch hemma i Hönebäck. Sen fick farmor och farfar besök av barnbarnen några timmar medan jag och Jonas var och letade plantor till våra rabatter. Vi kom hem med 4 små Sockertoppsgranar. Dessa tillsammans med lite Taklök och fint grus skall pryda en av våra rabatter. Där det mesta har dött de senaste åren pga av att katten använder den som toa. Så efter middagen, den också grillad, började vi att gräva ur rabatten. Så nu skall det bara köpas jord och grus och sen skall det äntligen bli ordning.

Så helgen innehållit mycket arbete men också trevligt umgänge.
Ja, vi grillar mycket på sommren. Mitt enda sätt att få Jonas att hjälpa till med maten:)

Ha en trevlig vecka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0