Stor kille

Idag har Ocar slängt alla sina nappar. Vi har pratat om det länge men han har vägrat all slänga dom. Så idag berättade jag för honom att när Felix slängde sina fick han åka till leksaksaffären och välja en leksak. Så jag säger att när du har slängt dina och sovit en natt utan dom skall vi åka till leksakaffären. Efter att Oscar hade funderat en stund säger han att han vill slänga sina idag. Så jag lyfter ner burken som dom ligger, han tar alla och slänger i soppåsen. Jag trodde verkligen inte att han kulle göra det i dag redan. Han blev jättearg och ledsen när jag sa att vi inte kunde handla idag redan. Han trodde att vi skulle åka redan i dag. Klockan var 19:30. Men efter en stund lugnade han sig. Han var inte ledsen när han skulle somna, hade bara svårt att koppla av. Låg och pratde och fnittrade.

Så nu får vi se hur det går resten av natten. Jag har en kvar om det skulle bli katastrof, men jag tror att det kommer att gå bra.
Jag skall ringa till dagis i morgon på väg till jobbet så att dom kan ta undan den som ligger där.

Så i morgon efter dagis får vi åka till leksaksaffären och handla. Felix får nog vara hos mormor och morfar under tiden. Så Oscar får en chans att välja utan att storebror lägger sig i.

Tänk att han har blivit så stor. Det känns lite konstigt att han har slängt napparna. Oscar har verkligen älskat sina nappar sedan han bara var ett par dagar och på fredag fyller han 3 år.

Det kommer nog mest att märkas när han behöver koppla av. Detta har han gjort nästan bara om han har haft nappen. Så nu är det nog slut på lugna lördag och söndag morgnar för mig och Jonas på ett tag:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oskar det var duktigt hoppas att natten var bra.

2007-06-26 @ 09:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0